Voor wie?

Balans hervinden en je stress verminderen?

Counselling bij stress klachten

Counselling kan worden toegepast als je stress ervaart door b.v. relatie of opvoedingsproblemen maar ook als je teveel werkdruk hebt. Als jij het gevoel hebt dat het je allemaal teveel wordt en dat het je belemmerd in het dagelijks functioneren, dan kan counselling een oplossing zijn.
Relaties goed onderhouden of kinderen opvoeden is niet altijd gemakkelijk en kan veel energie van vergen. Soms ben je zo druk met je gezin, je familie  je werk,en je omgeving, dat je je afvraagt waar blijf ik in het verhaal! Natuurlijk wil je alles en iedereen de nodige aandacht geven, soms lukt dat niet omdat het allemaal teveel van je vergt.

Op die momenten kun je stress gaan ervaren, stress op zich is niet erg, maar teveel ervan kan uiteindelijk tot neerslachtige of depressieve gevoelens leiden of erger.

When I let go what I am,
I become what I might be

Counselling is geschikt voor iedereen en voor alle leeftijden, mits er sprake is van een gezonde emotionele basis.

Wil jij graag je balans hervinden of je stress verminderen binnen de werk en/of privé-sfeer en weer van je leven en je relaties kunnen genieten, dan kan counselling jou net dat steuntje in de rug geven en je helpen om er achter te komen wat de oorzaak is dat je niet lekker in je vel zit. Zodat jij weer je eigen koers kan gaan varen en de regie hebt over je eigen leven. De counsellor zal je gedurende dit proces begeleiden, ondersteunen en de handvatten aanreiken die bij jou passen. Tijdens het counsellingsproces wordt uitgegaan van jouw mogelijkheden, jouw unieke omstandigheden en jouw eigen kunnen.

 

Wanneer counselling?

De counsellor kan jou ondersteunen en helpen bij:

  • Relatieproblemen/ spanningen of stressklachten in breedste zin van het woord zoals:
  • partnerrelaties, ouder-kind relaties, werkrelaties, familiaire relaties, mantelzorg e.a.
  • Opvoeding of gezinsproblemen.
  • Begrijpen van je partner of kind met ADHD of autisme.
  • Ziekte of verlies van je partner / kind / ouder.
  • Stress verminderen.
  • Burn-out klachten, depressie of depressieve gevoelens of stemmingswisselingen.
  • Zelfvertrouwen vertrouwen, laagzelfbeeld verminderen en leren aangeven van je eigen grenzen.
  • Omgaan met Werkstress/ Werkdruk
  • Verlies van je baan.

ALS JE WILT WORDEN WIE JE IN WEZEN BENT.